Vy nám taky, šéfe! - oddechová komedie se známými tvářemi (recenze)

25. listopadu 2008

Jen si tak po náročném pracovním dni sednout do kina a nechat se bavit známými tvářemi z televize. Moc nepřemýšlet, neposlouchat žádná kázání, pouze nechat plynout děj plný více či méně absurdních nebo alespoň legračních situací. Smát se. Pokud budete mít podobný přístup k návštěvě filmu Vy nám taky, šéfe!, budou vaše očekávání zhruba na stejné úrovni jako ta moje.

Na aktuální komedii (prozatím) neúspěšného režiséra Martina Kotíka jsem se těšil už několik měsíců – dle masivně propagovaných trailerů se totiž zdálo, že by se mu mohlo po extrémně blbé Pánské jízdě a docela nudném Všem nejlepším konečně podařit natočit zajímavou komedii. A ono se podařilo, i když samozřejmě s určitými výhradami :-)

Na filmu musím pochválit poměrně rychlý spád, který i díky vhodně zvolené hudbě pomáhá udržet divákovu pozornost. Pořád se něco děje, (téměř) nikdy není hluché místo, během kterého by se člověk díval v kině na hodinky. Už i úvodní titulky mě zaujaly svým netradičním řešením...

(Prý kradená) zápletka je sice trochu za vlasy přitažená (šéf si sežene neschopné zaměstnance na to, aby jeho reklamní firmu kvůli výhružkám mafie položili), ale jakmile ji člověk akceptuje, může se začít bavit nevšedními reklamami těchto budižkničemů (na produkty sponzorů filmu – mnohem méně bolestivý product placement než u ostatních českých filmů a zároveň mnohem větší sranda než "Měkký chlup z Měcholup" od Viewegha).

Kdo by však z kina odešel po půlhodině s tím, že je mu hned jasné, jak to celé dopadne, ten by protentokrát prohloupil. Přestože možná tipnete obsazení poněkud zbytečné závěrečné postelové scény, film vás patrně stejně jako mě ke konci příjemně překvapí nečekaným zvratem. Všechno je nakonec úplně jinak a to dokonce hned několikrát jinak :-)

Jako trochu problém bych viděl fakt, že se konec odehrává tak rychle, že mi unikly souvislosti. Víme, co se stalo, ale proč se tak stalo je v režimu pošeptání do ucha a provedení za zvuku hudby. Takže jsme sice všichni rádi, že dobří zvítězili nad zlími, ale je v tom tak trochu pocit neporozumění. Na druhou stranu jsou věci, které vysvětlit nejdou, a než se o to snažit nějakou neuvěřitelnou konstrukcí, je lépe je nevysvětlovat a nekazit tak srandu.

Sečteno a podtrženo – Film Vy nám taky, šéfe! mě pobavil a zcela splnil má očekávání. Po jeho zhlédnutí ve mě nezůstal žádný nedefinovatelný pocit, jaký znám z vynikajících filmů typu Ztraceno v překladu nebo Láska je láska, nemám potřebu měnit svůj žebříček hodnot a stát se lepším člověkem, ani nemám vztek na všechno kolem. Podstata oddechové komedie tkví v heslu "bylo to fajn, ale nebudeme o tom radši dlouze přemýšlet a jdeme zase něco dělat". 70% (v rámci žánru, strhávám za odbytý konec a přecejen trochu nevyužitý potenciál námětu a hlavně herců).

Publikováno dne 25. 11. 2008 v kategorii Filmové recenze Odhadnutá klíčová slova BETA: vy nám taky šéfe recenze | vy mě taky šéfe | recenze vy nám taky šéfe | vy nám taky šéfe hudba | komedie | vy nám taky šéfe rapidshare | oddechové komedie | mně | Placement
Mohlo by Vás zajímat BETA: U mě dobrý - lehce nadprůměrná komedie (recenze)