27. listopadu 2011
Rozhodl jsem se změnit design tohoto blogu na základě přečtení velmi přesvědčivého článku 16 PIXELS: For Body Copy. Anything Less Is A Costly Mistake.
Přestože to může vypadat zvláštně, jsem sám sobě asi nejvěrnějším čtenářem – rád si čtu své staré články a oživuji si, čím mě bavilo se zabývat třeba před dvěma lety. Čtenářský zážitek mi však poněkud kazil vzhled – divné barevné přechody, spousta zbytečných informací, zmatek... a po přečtení výše uvedeného článku především příliš malé písmo :-)
Takže Vám po čase opět představuji nový vzhled:
Standardní velikost písma jsem zvětšil ze 13 bodů na 17 bodů a celou stránku jsem roztáhnul tak, aby zcela vyplnila monitor s rozlišením 1024 bodů na šířku. Procentuálně jsem snížil velikost pravého sloupce, abyste se mohli lépe soustředit na texty článků. Nová šířka stránky by neměla činit problémy ani moderním mobilním telefonům, minimálně na iPhonu se stránka krásně o kousek oddálí, aby se vešla celá (po poklepání se přiblíží a zmizí pravý sloupec).
V minulosti jsem z blogu odstranil jen dvě věci, a sice reklamy Google Adsense (na základě iniciativy Ad-Free blog, která mi přišla rozumná) a vyhledávací box Googlu (nedokážu si představit, že by tu někdo něco chtěl hledat, to už by spíš hledal rovnou přes google, třeba ve spojení s mým jménem).
Nyní jsem z blogu (a tedy i detailu článků) odstranil horní lištu, která obsahovala odkaz na titulní stránku blogu (odkaz jsem přesunul do oblasti kategorií, kam podle mě patří více; nevymyslel jsem žádný rozumný důvod, proč by se náhodní návštěvníci mohli chtít dívat na titulku blogu poté, co si tady vygooglí nějaký článek). Horní lišta dále odkazovala na mé další internetové aktivity – tyto jsem ponechal pouze v pravém sloupci jako součást představení své osoby (tam toto "self-promo" patří asi více, navíc je tam více místa pro jeho vysvětlení). Hlavní efekt odstranění horní lišty vidím v tom, že se hned nahoře zobrazí velký titulek – myslím, že to takto vypadá lépe.
Z titulní stránky a vlastně všech sekcí jsem odstranil původní verzi stránkování, protože normálního čtenáře asi spíše než odkazy na všechny stránky zajímá odkaz na předcházející a následující stránku. Lidí, kteří by chtěli číst můj blog chronologicky od prvního příspěvku asi příliš mnoho nebude, ostatní si budou moci užívat o něco čistější grafiky.
Na druhou stranu do detailu článků jsem přidal odkazy na předcházející a následující článek, protože se mi to na některých cizích blozích líbilo a myslím, že to má smysl.
Poslední věc, kterou jsem z blogu odstranil, jsou různé statistiky, které jsou pro běžné čtenáře asi spíše k ničemu (koho by náhodou zajímaly, jsou k dispozici veřejné statistiky na Toplistu) a pro prodavače reklam vlastně také k ničemu, jelikož jsem se rozhodl na blogu reklamu neprodávat. Z blogu zmizela čtenost jednotlivých článků i blogu jako celku, namísto toho jsem se rozhodl posílit sdílecí panel AddThis, protože si myslím, že je tato služba určitým nástupcem Google Analytics.
Jelikož se veliké písmo krásně čte na monitoru, ale hůře tiskne, připravil jsem pro potřeby tisku speciální vzhled (menší velikost textu, méně barev). Sjednotil jsem také (ve všech více než 100 článcích) různé "info boxy":
Poslední věc, kterou jsem trochu upravil, je diskuse. Nově jsem umístil formulář pro přidání příspěvku až na konec stránky (pod případné příspěvky těch, kteří se vyjádřili před Vámi). Udělal jsem to zejména kvůli trochu delšímu vysvětlujícímu textu, který je součástí formuláře a který mě osobně rušil od čtení skutečných příspevků.
Zatím se mi nestalo, abych uvedl novou verzi designu bez toho, aby se někomu nelíbila – je to takový evergreen... Nicméně uvítám v diskusi jakékoli Vaše připomínky, z minulosti jsem připraven na nejhorší :-)
Publikováno dne 27. 11. 2011 v kategorii Moje weby
Odhadnutá klíčová slova BETA: blogů | design
Mohlo by Vás zajímat BETA: mBank se strojí, Fio kojí!
O kategorii Moje weby
Do této kategorie patří články, které se týkají mých vlastních internetových projektů. Kromě různých zajímavostí a zákulisních informací zde naleznete také velké procento vyloženě propagačních článků, které mají za cíl upozornit širokou veřejnost na různé nové funkce a vlastnosti.
POZOR: K článku zatím nebyl vložen žádný komentář, takže s velkou pravděpodobností nikoho neurazil, nikoho nepobavil a už vůbec nikomu nepomohl.
Programátor, samozvaný hodnotitel a zejména kritik.
Pan Vyplňto.cz a tvůrce několika webových stránek.