Pozor na Wizz Air - ruší lety, za které jste mu už zaplatili!

1. srpna 2010

Na vlastní kůži

Cítím potřebu se s Vámi podělit o jednu velice dobrou špatnou zkušenost s nízkonákladovým leteckým dopravcem Wizz Air, jehož služby po zkušenosti z tohoto víkendu nelze zhodnotit jinak než drahá loterie pro chudé provozovaná bez povolení Ministerstva financí a bez uvedení, že se skutečně jedná o loterii.

Začátkem července mě služba myAirDeals.com upozornila na nabídku výhodného letu do Paříže - zpáteční letenka vyšla na zhruba 1000 Kč včetně letištních tax.

Naplánovali jsme si tedy ve čtyřech výlet na pár dní do Francie s tím, že si tam dáme nějaké ty palačinky a pěkně si to tam projdeme. Se všemi dalšími dodatečnými poplatky jsme Wizz Airu zaplatili 5107 Kč a obdrželi potvrzení o zaplacení částky a kód pro vyzvednutí letenek. Následně jsme si objednali a zaplatili ubytování poblíž centra a začali se těšit na výlet v polovině srpna.

Včera nad ránem však přišla studená sprcha v podobě emailu, že se náš let ruší (bez uvedení bližšího důvodu) a že nás bude kontaktovat operátorka s nabídkou možných řešení (případně že jí můžeme zavolat sami za cca 14 Kč/min, pokud na to spěcháme). Při pohledu do rezervačního systému Wizz Air je zřejmé, že zrušili veškeré lety po 13. 8. – buď se jedná o softwarovou chybu, která vymazala veškeré naplánované lety z databáze a systém automaticky odeslal upozornění všem, kteří do této loterie již peníze vložili, nebo se prostě management rozhodl, že už se mu létat do Francie nevyplatí, a tak to prostě mávnutím ruky stopli.

Ať je to jak chce, zařazuji se tímto k lidem, kteří provolávají hesla typu "S Wizz Airem už nikdy" a "Wizzairte se na to". V pondělí to vypadá na alternativu v podobě Smartwings, se kterými jsme už byli několikrát (úspěšně) na Ibize, a poté na martyrium v podobě získání peněz z Wizz Airu zpět. Den před zrušením letu nám poslali fakturu na částku cca 3700 Kč, takže to vymáhání celé částky 5107 Kč bude asi veselé. Ostatně o problematickém získávání peněz zpět  se píše i zde: http://www.wizzairsucks.com/. Vidět tyto stránky dříve, nikdy bych do té loterie nešel.

Publikováno dne 01. 08. 2010 v kategorii Na vlastní kůži Odhadnutá klíčová slova BETA: wizzair | zkušenosti | wizzair zkušenosti | wizzair recenze | wizz air zkušenosti | wizz air recenze | zkušenosti s wizzair | let | letu
Mohlo by Vás zajímat BETA: Kreditní karta Citi Výhodný nákup - usmějte se a poděkujte :-)

O kategorii Na vlastní kůži

Kategorie určená pro články týkající se vlastních zkušeností s čímkoli, co se nevešlo do jiných sekcí – ať už se jedná o testy neelektronických věcí, zkoušení různých (nejen internetových) služeb nebo třeba zážitky z dovolené.

Komentáře k článku

Alex - [email schován] (dne 10. 08. 2010 v 22.22)
Tento článek jsem četl 5.8.2010, bohužel mě neodradil tak, abych následně neodletěl... dne 6.8 2010 jsme letěli s WIZZ do Paris BVA... zpět jsme měli letět 9.8.2010 v 8:10 z Paris BVA do Prahy... v pondělí 9.8. jsme se odbavili a čekali jsme na letadlo... všechny lety na letišti byly zpožděné... na Paris BVA létají pouze nízkonákladovky... každopádně náš let postupně nabral 4 hodinové zpoždění, aby byl nakonec zrušen...byl zrušen ale velice záludně tak, že jsme byli vyzváni k boarding, kdy místo do letadla, které tam nebylo, jsme obešli půl haly ke stánku WIZZ AIR, kde jsme se dozvěděli, že let byl zrušen... zrušen kvůli mlze v Praze, zkrátka vše bylo odehráno tak, aby ze strany přepravce nemuselo dojít ke zrušení letu... protože potom by musel platit... poškozených zákazníků bylo dle odhadu 120 možná méně, možná více... polovička z toho Čechů a Slováků... starší, mladí, studenti, maminky a malé děti... nabídli nám následující let na středu 11.8.2010, ale už pouze 40 míst... nebo let 10.8. večer do Wroclawi... to, co bude cestující dělat do té doby jim bylo samozřejmě jedno... celou dobu jsme se bavili pouze se zaměstnanci letiště Paris BVA, dle jejich informací není ve Francii jediný zaměstnanec této společnosti... Někteří z nás letěli se SmarWings z Paris CDG do Prahy týž den v 21:20, někdo letěl ráno druhý den... někdo čekal na Wroclaw a ostatní jeli autobusy a vlaky... Všichni jsme se shodli na tom, že WIZZAIR zrušila linku protože ji neměla vytíženou, šlo čistě o ekonomické důvody, mlha v Praze ráno byla, ale letadla létala, takže jde pouze o výmluvu. Na tel. lince mluvila paní pouze maďarsky...nevím kolik lidí z Vás zvládá komunikaci v tomto jazyce, ale nikdo z lidí, kteří stáli v beznaději na letišti v Paříži maďarsky nemluvilo... celkově nás tato sranda vyšla na 8400 (2 letenky Paris CDG, 70 EUR - lístky z letiště Paris BVA do Paris Port Maillot, lístky na Paris CDG RER B, voda, jídlo) Dle evropských směrnic máme právo na vodu a občerstvení po 2 hodinách zdržení...bohužel se v těchto situacích hraje se slovíčky a tak samozřejmě nikdo nic nedostal... Celá tato sranda nás stála i nemalé problémy v mojí práci i v práci mé přítelkyně...Domů jsme se dostali 10.8. ráno. Dle mých osobních zkušeností NEDOPORUČUJI tuto společnost... lepší si připlatit a letět s někým jiným... letadlo, se kterým jsme letěli bylo opravdu chudě vybavené... sedačky kovové s koženkovými sedáky, tlusté 3 cm... v porovnání s Smartem ... to se snad nedá ani porovnávat... 2 zpáteční letenky praha - paříž nás nakonec stály cca 13000,- Kč... P.S. Paříž byla skvělá :o)

Dania - [email schován] (dne 18. 08. 2010 v 20.13)
Ahoj! Tiez sme podobne zazili na svojej kozi. Leteli sme do Pariza 4/8/2010, let nam meskal ale prezili sme to nejak. Potom navrat 9/8/2010 domou... mali sme odletiet 8:10, nechali nas cakat na Beauvais bez informacii, iba posuvali cas odletu. Rano sice bola hmla ale okolo 10h to preslo, a vsetky lietadla uz odleteli, iba 2 Wizz nie, okolo 10:45h odletel 1 Wizz do Rumunska, nas este cakal. O 11h bolo uz konecne na "obrazovke" oznamenie aj pre nas, vraj "boarding" (Oh, yeah...right!). Prisli sme k tej "tetuske" plni optimizmu, a potom sledovala nasa studena sprcha... Let bol zruseny, a mali sme vraj ist na okienko Wizz. Aj tam sme sa nacakali. Najhorsie je ze ani len internet nemali na hlupom Beauvais, takze sme si ani nemohli skontrolovat alternativy, a museli sme sa rozhodnut ci to zrusime alebo posunieme. Cast ludi sa vratila Smartom, cast so Student Agency, my sme si "loteriu" vyskusali este raz (na stastie po druhy raz to dopadlo OK). Napisala som im staznost za zruseny let, poziadala o preplatenie extra vydavkov, a cakam teraz na ich reakciu....asi sa nacakam...

Marek - [email schován] (dne 19. 01. 2013 v 11.19)
Já jsem s jejich neschopností spokojen. V úterý mi WIZZ zrušil let W6 2065 do Londýna. Na tom se dá celkem i vydělat. Dle nařízení mám nárok na finanční kompenzaci za zrušený let. Vymáhal jsem přes www.kompenzomat.cz, získal jsem od WIZZU kompenzaci 6 tisíc přičemž letenka stála 2,5 tis.

Markéta - [email schován] (dne 20. 02. 2014 v 17.08)
Létame s WIZZAIR pravidelně a nikdy žádný problém, za mě mohu jen doporučit. Ceny letenek se dají sehnad již od 230kč a to se jen tak nikde jinde nesežene. Hlavně jejich piloti jsou jedny z nejlepších a to je pro mě důležité. :-)

Tomáš - [email schován] (dne 25. 10. 2014 v 19.47)
Já letám s wizzair pravidelně každý měsíc Belgie-ČR a zpět.Nikdy neměli ani 10 min.zpoždění už vubec zrušení letu,letenky velmi výhodné za mě mohu doporučit :)

Tomáš - [email schován] (dne 25. 10. 2014 v 19.48)
Omlouvám se Eindhoven-Čr :D do Belgie potom dojíždím,ale vše vždy v pořádku

Přidat vlastní komentář:
Jméno:
E-mail:
Sledovat diskusi:
Web:
Kontrolní kód:

Komentáře jsou v prvé řadě určeny ke kladení dotazů k tématu, upozornění na chybu, rozšíření obsahu článku a vůbec ke zpětné reakci na obsah těchto stránek. Mé reakce jsou barevně odlišeny.

V současné době není umožněno vkládat HTML tagy - pokud vložíte HTML kód, bude převeden na entity. K Vašemu komentáři se do databáze uloží čas vložení a Vaše aktuální IP adresa (18.116.36.192). IP adresa se nebude zobrazovat čtenářům, nicméně v případě, že bude Váš odkaz shledán právně závadným, může být Vaše IP adresa předána příslušným státním orgánům. Emailové adresy jsou ochráněny před běžnými spam roboty.